top of page

Budgetcoaching

Opruimcoaching

Voor grip op de huishoudknip

Zoeken

“Waar gaat het mis??”

cbiersteker

Deze vraag wordt bijna elk intakegesprek aan mij voorgelegd.


Bij alle hulpvragen, of het nou gaat om het opruimen van een woning of om het grip krijgen op de financiën, blijkt gebrek aan overzicht de boosdoener.

De oorzaak waardoor er geen overzicht (meer) is, is heel divers.

Vaak schrijnend, soms niet.

Redelijk makkelijk op te lossen, zou je denken!?

Huis organizen, administratie aanleggen/ordenen, financiën/schulden op een rijtje krijgen en……..klaar??


NOPE.


Tuurlijk, stap 1 is overzicht aanbrengen.

Maar de grote vraag is: Hoe houdt je het overzicht vast?


Wat ik vaak zie bij cliënten is dat als er ook maar iets veranderd in hun leven/dagelijks ritme, door ziekte/vakantie/onverwachte gebeurtenis etc., ze het overzicht snel kwijt zijn en terugvallen in oude gewoontes.


Vaak krijg ik de vraag wat er gedaan kan worden om het overzicht te behouden.

Maar daar is geen pasklare oplossing voor.

Er is wèl een basis, maar HOE die ingevuld wordt ligt aan de gezinssituatie en verschilt per persoon.

De één werkt onregelmatig en slaapt soms overdag, de ander werkt in ploegendiensten, bij een ander gezin kan de wasmachine ’s avonds niet aan i.v.m. de herrie omdat de kinderen dan slapen, een ander gezin kampt met enorme medische kosten etc. etc. etc.

Iedere hulpvraag en iedere persoon/situatie is uniek.

Daarom werken we vanuit een basis en passen we dat op maat in, passend bij jouw situatie.

Voor iedere hulpvraag is een oplossing te bedenken!


De basis voor OVERZICHT bestaat uit:

*Inzicht

*Structuur

*Planning

*Tijdmanagement


Dat laat al zien dat alléén de woning opruimen/financiën overzichtelijk maken niet voldoende is!

Er is een flink portie tijd, geduld en oefening voor nodig om deze 3 punten, voor het behouden van overzicht, in je systeem te krijgen. En dan nog is belangrijk dat je je ervan bewust bent dat, als er een verandering in je situatie is je daarop anticipeert om het overzicht te behouden.


Het wordt tijd om de boel op orde te krijgen!?


Wèl een héél mooi inkomen, maar sparen lukt niet!?


Leven van een minima inkomen en tóch rond moeten komen!?


Hoe richt je je financiën anders in zodat er ook ruimte overblijft om te sparen?


Een vol huis is een vol hoofd – een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.



TIJD VOOR ACTIE

Stel niet uit wat je vandaag nog kan doen!

Bij ieder intakegesprek benoem ik hoe dapper ik het vindt dat de ander hulp gevraagd heeft!

Het is niet makkelijk om toe te geven aan jezelf dat het niet lukt om je huis(houden) en/of financiën op de rit te krijgen. Maar wat is het goed om dat te erkennen en hulp te vragen voor datgene wat jou zelf niet lukt. Twee weten namelijk meer dan één!

En daarbij: Samen sta je sterk!


Wat ik van cliënten terugkrijg is dat het soms wel moeilijk was om hulp te vragen, maar dat het vooral veel opgeleverd heeft!

*Van schulden naar sparen.

*Van een huis een opgeruimd & gezellig thuis maken.

*Een overzichtelijke administratie en een gezonde, financiële situatie.

*Geen geldzorgen, geen stress.

*Geen schaamte meer voor de rotzooi, maar bezoek kunnen ontvangen.

*Van een ‘vol hoofd’ naar RUST.

*Tijd over voor ontspanning en gezelligheid.

*Niet meer futloos en moe – maar beter slapen en uitgerust.


Twijfel je nog? Of wil je eerst wat meer info?

Dat kan!

Neem contact op, dan plannen we een afspraak om kennis te maken, luister ik naar je hulpvraag en bespreken we wat ik daarin voor jou zou kunnen betekenen.


Caroline’s Budget- & Opruimcoaching

06-50258038



Vaak is enkele uren budgetcoaching al genoeg om een hoop ellende te voorkomen!

De kosten voor een coachingstraject verdienen zich ruimschoots terug!



23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Het is FEEST

Comments


 Caroline's.....

Homepagina

  • Black Instagram Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

Een schoon en gezellig huis

   &

bottom of page